Total Pageviews

JOM SHOPPING

https://www.facebook.com/MayaShophalichref=

Saturday, May 26, 2012

CARA UBAT LUKA

Hati mesti sakit +pedih kan.Ase macam dihiris pisau yang tajam kan bila hati dikecewakan. Sebab tu ada setengah orang yang tak tahan dilukakan bunuh diri, bunuh orang yang dicintai atau perampas cinta, ada jugak yang sanggup memperkosa. bahaya,.. bahaya..  menangis air mata darah pun tak guna jugak bila dia bukan untuk kita. kerana cinta , manusia boleh jadi gila. lupa pada segalanya. lupa pada Allah yang Maha Esa. lupa pada ibu bapa.. lupa yang tumbuh pasti berganti walaupun ta k sama dengan yang sebelumnya. tapi kita tak sedar mungkin yang baru itu lebih baik dari yang lama. dah tak ada jodoh kita dengan orang tu nak buat macam mana. kalau kita bersama dia pun, lum tentu kita bahagia. nak kew kita dapat miliki orang yang kita sayang tapi hati dia bukan untuk kita?? akhirnya kita yang merana seorang diri. tak ada sape2x pom dapat tolong. nie tips untuk ubat luka.




1. Dengar lagu + nyanyi lagu
dengar lagu yang sedih2x,, pahtu mesti teringat kat dia kan?? ase macam lagu tu kisah hidup kamu je kan??


2. Pk semua -ve pasal dia
biasa la time suka sume nya baik pasal dia. tak ada satu pun yang kamu tak suka. orang kata dia tu jahat, kamu kata dia baik. sume nasihat kamu tak dengar. mnusia tak ade yang perfect kan, mesti ada menda yang kamu tak suka pasla dia. cuba pk baik2x..


3. Cari pengganti
memang bukan senang nak ubah hati untuk suka kat orang lain tapi kamu kena cuba. mana la tahu sebab bersama dengan orag yang sayangkan kita itu lebih bahagia dari bersama dengan orang yang kita cinta pasti kamu akan bahagia, yg pntg ad niat untuk lupa kat org yg mlukai kita. yg plak nanti bila dah jumpa balik dgn org itu, kamu jd brbh

4. Sibukkan diri
lakukan aktiviti yang boleh buat kamu lupa pada masalah cinta kamu itu.  bila kita sibuk, kita tak ada masa untuk pk menda yang lain selain dari kerja kita tu. banyak yang boleh kamu lakukan.

5. Hubungi kwn2x
mgkin time bercinta, kamu sibuk sampai tak ingat kwn2x.. ni la masanya kamu nak hubngi balk kwn2x.. ajak mereka keluar.. luahkan perasaan kamu dekat kwn2x.. jd bbn lam fikiran pom tak ada la berat sangat.

6. Jadikan diri lebih baik
mungkn ada yang kecewa dalam cinta sebb pnnmpilan diri yang selekeh dan tak menarik hati, jadi inilah masanya untuk kamu mengubah penampilan. jadi lebih cantik dan bergaya. buktikan pada orang itu yang kamu sepptnya dihargai dan bkannya dilukai. dekatkan diri pada Allah.




No comments:

Post a Comment