Total Pageviews

JOM SHOPPING

https://www.facebook.com/MayaShophalichref=

Friday, April 26, 2013

KATA-KATA & PERBUATAN YG MEMBUAT PELUANG HILANG

Pernah tak korang nak bagi peluang kat seseorang tetapi bila korang fikir pasal kata-kata dan perbuatan dia, korang tak jadi nak bagi dia peluang? kata2x dan perbuatan seseorang menggambarkan kelakuan dia yang sebenarnya. kalau dari mula2x lagi rasa tak selesa, sakit hati dengan kata2x dan perbuatan dia, pasti tak akan bahagiakan? peluang hanya datang sekali, kalau dah hilang susah nak dapat balik. lebih-lebih lagi bila kepercayaan dan keyakinan terhadap sesuatu hubungan tu tak ada. tak salah rasanya kalau terlalu memilih dalam mencari pasangan sebab kita nak ada teman bukan untuk sehari dua je tapi untuk ke ahir hayat. kan? kan? okay lah shira nak cerita pasal kata2x dan perbuatan apa yang menyebabkan peluang tu tak ada.

STORY 1: ( MENGHARAP PERUBAHAN)
Ada seorang mamat ni baik orangnya. Dia alim, handsome, selalu jadi imam. tiba2x dia jatuh cinta pada seorang gadis yang tak berapa nak alimnya. Dia pun mengajak gadis itu untuk bertemu bagi meluahkan isi hatinya. Si gadis pun bersetuju sebab gadis itu pun menyukainya. Borak punya borak, mamat tu meluahkan perasaannya dan tiba2x mula nak mengomen tentang penampilan gadis itu. dia kata awak, kenapa tak pakai baju kurung? kenapa tak pakai tudung hitam? dan macam2x lagi. terkejut gadis itu. gadis itu tak memberi keputusan pasal luahan hati mamat itu. selepas bertemu, si gadis mula berfikir mamat itu terlalu baik untuknya dan dia berfikir baru jumpa sekali untuk meluahkan perasaan dah komen itu ini. terus bila lelaki itu mesej , dia jawab biasa je. tak lama selepas itu gadis itu cakap kat mamat itu tak payahlah awak, awak terlalu baik untuk saya.

MORAL OF THE STORY:  Kalau nak meluahkan perasaan, janganlah komen dulu. Janganlah harap perubahan drastik dari seseorang. cakaplah secara halus dan bukannya straight je. kita kena la jugak fikir pandangan sekeliling. gadis itu mungkin sahajs boleh berubah tapi biar la satu satu . manusia tak sukakan perubahan. so slow2x nasihat orang, jangan sampai dia tertekan. biarlah dia berubah atas kehendak sendiri dan bukan sebab orang suruh.

BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment